Vrei să arăți și să te simți bine la orice vârstă? Atunci este important să faci alegerile potrivite și să adopți un stil de viață activ.

  1. Mănâncă sănătos! Din frigiderul tău n-ar trebui să lipsească legumele, fructele și cerealele integrale, în detrimentul alimentelor procesate. Evită mâncarea și băturile bogate în calorii, zahăr, sare și grăsimi, alege carnea ușoară de pește sau pui. O alimentație sănătoasă te va ajuta să-ți păstrezi greutatea corporală în limite acceptabile, ceea ce este important pentru sănătate, din moment ce supraponderarea poate conduce la o serie de afecțiuni.
  2. Fă sport! Afecțiunile cardiace reprezintă una dintre principalele cauze de deces în societatea modernă, fiind asociate cu stilul de viață Exercițiile fizice te vor ajuta să-ți menții sănătatea inimii și să te simți bine în pielea ta. Pentru un stil de viață sănătos, fă mișcare cel puțin 30 de minute în fiecare zi.
  3. Abține-te de la factorii de risc, precum țigările. Consumă alcool numai la ocazii speciale și în cantități moderate. Nu pierde nopțile și odihnește-te suficient. Viciile și stilul de viață dezordonat își lasă amprenta asupra stării de sănătate, iar efectele negative se vor observa mai târziu.
  4. Evită stresul pe cât posibil. Sănătatea mintală este strâns legată de bunăstarea fizică. Poate că nu putem elimina complet stresul din viața noastră, însă ne putem acorda câteva pauze de relaxare pe parcursul zilei, ceea ce ne va ajuta să privim lucrurile în perspectivă.
  5. Mergi regulat la controlul medical. Pe măsură ce înaintăm în vârstă apar tot mai multe complicații, iar vizitele periodice la medic te vor ajuta să le previi. Este crucial să identifici problemele de sănătate și să să le tratezi din timp. Cu cât acest lucru se va întâmpla mai devreme, cu atât tratamentul va fi mai eficient.